onsdag 23. juli 2008

Tur på stranda





I dag har Teal'C vært hos "bestemor" (moren min) i ca. 4 timer. Ikke antydning til noe problem! Ingen uhell inne, sovet / tydd til buret sitt når han ville sove, blid og veldig fornøyd...

Da jeg kom hjem fra jobb tok Hanne og Seb syklene ned til Mjøsa. Teal'C og jeg gikk etter. Det er en tur på en snau km ned dit. Vi gikk gjennom skogen - litt på grus, mest på skogstier. Han er jo en ENGEL å ha med seg når han får gå fri. Dilter ved siden av meg, eller en meter bak. Om han stopper opp litt, så fortsetter jeg - og han kommer løpende etter når avstanden blir 5-6 meter :) Og om jeg stopper opp, så bråstopper han også hehe :)

Da vi nærmet oss vannet var det endel "skumle" lyder... Barn som ropte (de badet), og bølger som slo inn mot land. Da hadde det nok ikke gått an å heise noe flagg i dober-halen, nei hehehe... Men han synes ikke ting er skummelt særlig mange sekunder, før han synes ting er HELT greit igjen :) Og hvis det er noe som kan være litt småskummelt, så fortsetter bare jeg å gå - og later som ingen ting. Sannsynligvis virker det også betryggende på han også ("OK - så er det vel ikke så skummelt alikevel da! Han driter jo i det, så!" hehehe). Da han så noen han kjente igjen, Hanne og Seb, så var det FULL FRES, jah! Og ikke altfor begeistret for å måtte stå i bånd litt bortenfor der vi grillet (ville ikke at han skulle ha noe "uhell" og deise borti grillen...) Da ble det faktisk litt "bjeffing" - og det er vel ikke så rart ;)

På tur opp igjen gikk vi sammen oppover alle tre, og han gikk fri hele tiden (satte på båndet ca. 100 meter før vi nærmet oss vegen).

Da vi kom hjem var han TYDELIG sliten! Etpar knupper fra matskåla, og RETT i buret - og deiset i golvet. Game over ;)

Bildene er fra strandturen vår, etter at det stod TILT i øynene hans når han crashet i buret da vi kom hjem hehehe
Videosnutten fra Youtube er fra i går... Gikk skeis med uploaden i går.



So long :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei på dere.
Så gøy å se video av gutten, liten er han jo ikke lenger..hehe. Dere gjør en strålende jobb med han. Stå på videre. Hilsen fatter`n og eiere.