søndag 20. juli 2008

Litt slapp dag i dag...



Nå ser det ut til at Teal'C virkelig begynner å falle til ro hos oss. Han tør å utforske litt mer alene, og kan sitte utenfor inngangsdøren vår en lengre stund alene (med døren åpen selvsagt). Han holder seg stort sett innenfor en radius på 4-5 meter.

Vi har hatt noe mer besøk, og han er utrolig tillitsfull og søkende. Jeg har aldri vært borti maken til valp!! Tror Jorunn har gjort en aldeles fantastisk jobb mht. sosialiseringen - så en stor takk til henne! :-) (Hun har foresten fått avbestilling på to hunder, dagen før de skulle hentes, så om noen er interessert kan de ta kontakt med meg så skal jeg formidle det videre). Han tar kontakt med ukjente helt på egen hånd - dersom han ser at de "ønsker" kontakt. Om noen går forbi, holder han seg rolig - han oppsøker ikke fremmede som er utenfor "øyesynet" vårt. Men dersom de gjør tegn til å komme til oss - ja da møter han dem med halen som rene hjulvispen, pekende rett fremover som rene skorpionen :-) "OI!! Noen som vil hilse på meg!" hehehe.

I dag har han blitt kost veldig mye med. Joda - i sofaen..... Tror jeg må gjøre en liten dressurjobb med Hanne også, så han ikke ender opp som en titalls kilo tung sofagris!!
Må ærlig innrømme at jeg har også løftet han opp i sofaen etpar ganger, og da har vi jo selvsagt sovnet. Rett ut på ryggen med beina i været, med snuten KLISTRET godt inn i ansiktet mitt hehehe
Er umulig å ikke knekke for en sånn krabat!! Men - det kommer en gang hvor han "trenger" en hel sofa for seg selv - om han ikke forblir en "golv-hund" - og DA er det jo litt i seineste å begynne å få han til å forstå at han ikke har lov...

Snakker om Hanne ja! Jeg må le... I dag tidlig reiste jeg på jobb til kl. 6:30, og Teal'C vekket Hanne med piping kvart på sju. Ut for å bimmelim og bommelom ;-)
Hva hadde skjedd da de kom inn igjen? Joda... OPP I SENGA! I SENGA, faktisk! Er det muuuulig, sier jeg! hehehe
Teal'C sovnet, selvsagt, i armkroken til Hanne. I senga... Hun sovnet IKKE igjen - for han kunne jo våkne ;-)
Synger fortsatt i knollen min - "Den skal IKKE opp i sofaen!!!" hehehehe Jeg tror den setningen kommer til å følge Teal'C og Hanne så lenge de lever :-D

Når vi legger oss ned på golvet, selv om han ligger i andre enden av stua, kommer han småjoggende og "detter i golvet" ved siden av oss. Og klistrer seg inntil. Og grynter i vei - MASSE! Herlige koselyder hehehe
Hvis det finnes en mulighet til å få stukket snuta under en arm eller få lagt seg inntil noen - da er det ikke spørsmål om hva han gjør... Slipper leker og alt for litt skikkelig kroppskontakt! Snakk om kosegutt!! :D Passer oss HELT perfekt ;-)

Vi var også en tur på vekta i dag. Min vekt forblir en godt skjult hemmelighet, men Teal'C veier i dag 6,7 kg.

So long!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei og hopp
Så artig å lese om lillebror og at han har det så kos!!! Torbjørn hilser og håper at det ikke blir så lenge til han får se lillebror igjen, han synes det er supert at han får lov til å være litt i sofa og kose, så vi får litt skjenn her hjemme hehehe...Deilig at han fortsatt er glad i folk han møter, han fortsetter nok med det godgutten. Tusen takk for skryt og godord - alltid godt å høre, tar det til meg vet du hahaha. Håper snart de to siste småtrollene skal reise også, det er jo naturlig tid for de, MEN jeg har veldig god tid, det skal ikke ut noen hunder før jeg er helt sikker på at kjøperne er gode og at de får det veldig bra. Vi følger med på siden deres - skikkelig artig at han har fått egen side da!! Ha en fortsatt flott sommer. Hilsen alle oss her hjemme i Heggedal