lørdag 2. august 2008

Nysgjerrigpetter!!!

Da har det gått etpar dager til, og på grunn av varmen har det ikke vært de helt store utskeielsene med Teal'C. Vi har drevet og malt og snekret i leiligheten, og Teal'C er med... Overalt! Er vel det som er noe av det koselige med å ha hund - det er et ordentlig familiemedlem. Men det som gjør Teal'C så spesiell (dobermenn generelt?) er at han er så SINNSYKT nysgjerrig! Hvis jeg skal hente noe i en skuff, så er snuta hans nedi der før jeg nesten har åpnet skuffen. Når jeg skal hente noe verktøy, er han "oppi" verktøyhaugen før jeg har funnet det jeg skal. Når jeg åpner ei låvedør er han inni låven før døra er halvveis åpen. Når jeg står og maler - vel, da har han forsøkt å sette snuta borti malingen før jeg har duppet penselen... Har tatt etpar bilder av en hund med etpar malingstriper, de kommer seinere ;) Dette er den nysgjerrigste hunden jeg noen sinne har vært borti - og jeg/vi synes det er litt av sjarmen med den lille krabaten :)

Torsdag ettermiddag var vi på en skikkelig "langtur". Vi gikk ned på stranda, og tuslet bortover til melkefabrikken hvor vi spiste middag. Det er det godt med uteplass hvor vi kan ha med Teal'C, så han tok kvelden ved siden av oss på golvet mens vi spiste. han lå stort sett og sov, og det er kanskje forståelig siden det er en tur på drøyt etpar km hver veg. Jeg hadde jo egentlig trodd han skulle være helt slått ut da vi kom hjem, etter å ha gått 4-5 kilometer. Men neida! Da var det bare å legge inn leke-giret for da skulle det gå i 101 utpå plenen her med lekene. 

Det er fortsatt morsomt at han er så utrolig åpen og søkende mot andre mennesker vi møter. Det er bare så innmari synd at folk er SÅ blide og koselig, og kontaktsøkende mot oss - skravler og prater og klapper og koser Teal'C. Helt til de spør hva slags hund det er :-( Da er det ofte "Å nei, fydda!" og napper til seg hendene som om hunden plutselig skal rive av dem armen. Så joda, "vi dobermann eiere" har nok en jobb å gjøre for å ta livet av noen av mytene rundt våre HERLIGE familiemedlemmer :)

Så long!

Ingen kommentarer: