søndag 28. september 2008

Bitteliten oppdatering - og nye bilder :)

Hei igjen!

Først og fremst - beklager så masse at oppdateringene har vært sjeldne i det siste, men det skjer "litt for mye" om dagen... ;) Bytting til ny jobb og oppussing av tomannsboligen vi skal flytte inn i tar "all" tiden om dagen så det blir lite overskuddstid til annet enn det - og å trimme Lillebror, selvsagt ;) Han får sine faste doser med trim selvsagt :D

Valpekurset vi er påmeldt har også skjært seg litt, pga. den nye jobben og arbeidstidene der. Har bare fått vært med på 2 av 4 samlinger så langt :( Men - vi tar det igjen dobbelt etterhvert ;)

Nå har det jo begynt å bli veldig tidlig mørkt om ettermiddagen/kvelden, så trimmen med Teal'C blir stort sett når det har blitt mørkt om kvelden. Men det er så absolutt INGEN hindring! Med hodelykt på mitt topplokk, og en bekmørk skog i nærheten, er i hvertfall Lillebrors eventuelle bekymringer for mørket en total saga blott!! (han har foresten aldri vært særlig skeptisk til mørke, for vi har hele tiden bevisst vært mye ute etter mørkets frembrudd for å unngå en "mørkeredd" hund...) Men det er ikke tvil om at det er NESA som styrer om kvelden - og det på tross av at hodelykta gir et rimelig bra lys ;) Han finner meg igjen uansett - om jeg gjemmer meg bak et tre, eller en haug, og slår av lykta - selv om jeg ikke ser NOEN verdens ting rundt meg annet enn evt. sigarettgloen om jeg har tent meg en røyk hehehe

I dag var vi på det andre valpetreffet. Det var minst like gøy som første gang! Det var litt mer "trening" i dag - både utstillingstrening og litt lydighet. Synes småtassene er dødsflinke jeg!! Jeg hadde med meg "hundepasserene" mine (foreldre mine hehe) nedover i dag, siden Hanne prioriterte maling (alle de STRØKENE med maling.....;) ) så vi får flyttet snart ;)

Vi fikk også en demonstrasjon fra pølsedama og Buck senior i litt lydighetsøvelser. Det er utrolig inspirerende å se hva som faktisk går an å få til med disse raggetassene våre! :D Skal se at en av oss konkurrerer med Jorunn og Buck en dag i "ringen" ;)

Bildene som ble tatt fra treffet i dag er lagt ut på bildesiden min. Har ikke fjernet/silt ut noen, så det ble ganske mange - men det er heldigvis ganske enkelt å sile ut dem man evt. vil ha ut fra småbildene. Dersom noen av dere vil ha en slik "bildegalleri side", står tilbudet fortsatt ved lag om at jeg kan opprette tilsvarende for dere (gratis selvsagt - siden det er min server :P )

Fikk også noen bilder i dag av den lille ROTTA lykke! Snakk om RACER-hund!! :D Må jo bare dra på smilebåndet da, når lille Lykke kommer - og entusiasmen bobler helt over hehehe :D

Skal PRØVE å ikke la det bli like lenge til neste innlegg. Så --- ...

So long ;)

Link til bildesiden min: http://kapp.mine.nu/gallery 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann Jan
Tuuusen takk for at du tar bilder!!!!!!!! Det var moro med "treningstreff", er så stolte av dere alle sammen, flinke til å jobbe er dere som fikk med dere småtrollene på "leken". Spesielt artig å se innkallingen da, trollungene som styrtet av gårde til dere på tross av lekende søsken på begge sider! Gleder meg som bare det til søndag igjen. En ting er helt sikkert at om dere er flinke til å fortsette treningen møtes vi helt sikkert i ringen etterhvert - ingenting kunne vært mer morsomt!! Da skal jeg være "heiagjeng" da! Håper vi får til noen treningstreff innimellom, kanskje dra med oss noen flere etterhvert (noen som kanskje vil trene selvstendig med forstyrrelser, dem burde det være mange av....)slik at det ikke bare er kun dobbere på "banen" - vi får se etterhvert. Nå skal vi ha litt mer valpetrening og utstilling i fokus en stund til - gleder meg spesielt til utstillingen vi skal på, det blir spennende!!! Så flink lillebror er i "mørten" da - der er dere flinkere enn oss....Det er så artig å se når disse småttingene skrur på nesa og løser alle utfordringer, det vokser de virkelig på!! Lille rotta var like "fit for fight" etter treffet, fløy rundt ute her hjemme og lekte masse med bonito og lea, dvs løp etter bonito og lea som hadde ett tonn energi som måtte ut...jaggu har hun overskudd lille krypet, gleder meg til hun lander i hvertfall såpass mye at hun kan stå rolig å få kos....Lykke til videre med all malingen, burde bli inspirert, men........
Klem fra alle oss i heggedal

Anonym sa...

Heisann. ta en titt innom dette hundeforumet :D

Anonym sa...

www.hundesnakk.moo.no

Anonym sa...

Så morro å se dere har vært på sporkurs. Dere er så flinke atte.
Hilsen farsan Sonny