lørdag 6. september 2008

Malermester Jotun møter TANTE GRUSOM!!!!!

Da har vi ENDELIG fått møtt resten av brødreflokken igjen, "familie" og venner, tobente og firbente. Vi har spist kalde pølser, varme pølser, tidels svartsvidde pølser og drikket deilig kaffe og diverse sukkerholdige drikker :) Skravlet og snakket, utvekslet tips - og ikke minst INNHENTET masse tips fra utrolig drevne hundeholdere (Jorunn, Tom & Laila).

Vi kom til det etterlengtede valpetreffet på Hvalstrand en halvtimes tid etter de andre - mye pga. en viss herremann her i huset sitt "bare-sove-10-minutter-til-a-syndrom"......

Hanne og jeg lo så vi nesten ble våte i øynene da vi ankom stedet, og så det "krydde" av "små" dobermenn-gutter :) Vi sa sågar - hvordan skal vi finne igjen hunden vår blant de andre, når de løper løs!! Det ble jo, selvfølgelig, ikke noe problem ;) De er jo ganske forskjellige både i måte å være på, og Lillebror sine umiskjennelige diverse merker etter nysgjerrigheten sin... Vi driver og maler inne for tiden, og - nysgjerrig som han er - har han SELVFØLGELIG malingsflekker både histen og pisten ;) Så vår bekymring viste seg jo selvsagt å være helt uten mening...

Da vi ankom var de andre godt igang med "poserings-bilder" :)  De hadde hatt en runde med løse hunder i hytt og gevær i hilse-på-hverandre-modus, så vi stod med lillebror i bånd og ventet på tur til å bli tatt bilde av og få lov til å gå litt bananas uten det hersens båndet ;) 

Det var kjempekoselig å snakke med de andre om diverse erfaringer osv. Spesielt morsomt synes jeg det var å hilse på Tom & Laila, siden jeg har "snakket" litt med Tom på nettet - og de jo eier faren til disse små rakkerne :) Det var kjempemorsomt å se Sonny 'live' :D Ligger etpar artige bilder på gallerisidene her også - der Lillebror dilter etter faren sin og snuser'n i baken - men heldigvis har vett nok i skallen til å snu seg litt unna mens Sonny jobber iherdig med markeringen sin ;)

Etterhvert måtte jo noen gå, men det var igjen to "heldige" smågutter til slutt som skulle få MØTE TANTE GRUSOM!!!!!!!

Og herregud - for et "møte"!!!
Jorunn hadde skrytt til meg tidligere, om at hun var en kløpper til å skifte mellom "pølsedama" og "tante grusom"... Dette skulle jeg visstnok få se, da hun skulle gjøre et lite stunt med å få pirajaen Teal'C til å slutte å bruke hendene mine som bitebein...

Jeg trodde, faktisk, at jeg hadde et snev av "nei-kontroll" på vesle tassen. Helt til jeg fikk se tante Grusom in action. Da innså jeg jo med en gang, at jeg hadde ikke engang fått hunden vår til å gitt seg om han hadde hatt alle 4 hjørnetennene tvers gjennom armen min, og jeg hadde ligget på ryggen og vrælt nei det beste jeg kunne.

Øvelsen var faktisk veldig enkel! Tante Grusom gikk noen meter nedover plenen, og "strødde" ut noen rå, og noen lett grillede grillpølser. En uiomotståelig fristelse for en liten dobermann gutt på drøyt 3 1/2 måned! (eller for alle andre hunder, for den saks skyld....).
Deretter tok hun over båndet til Lillebror, og satte kursen RETT MOT PØLSENE!!!
Og hva skjedde? Joda - Lillebror sin nese hadde kursen MINST like rett mot pølsene som tante Grusom sin innledende rute...

Men så! Idet Lillebror "kastet seg på" første fristende pølse, hogg tante Grusom til! Jeg er ikke helt sikker på om Lillebror skjønte hva som traff han, men - effektivt var det i hvertfall.....
Så gikk kursen videre nedover pølsestien. Neste fristelse! Rett ned mot pølsa, og PANG så var tante Grusom der - jaggu meg IGJEN!! Tredje pølsefristelse satt nok litt lenger inne, men PANG - så var plutselig ikke pølsene fristende - i det hele tatt! Faktisk prøvde Lillebror så godt han kunne å go store omveger, for å ikke "face" de fristende pølsene igjen! De var plutselig ikke fristende lenger - men tvert imot absolutt frastøtende!
Så var det min tur da... Joda - med "papsen" hengende etter i slepet, kunne kanskje en pølse friste ;) Men - jaggu meg hadde ikke papsen tatt ett triks eller to fra tante Grusom! Lillebror måtte da faktisk innse at han måtte dele bolig med ONKEL Grusom de nærmeste årene, om han ikke gjorde som resten av family'en ville :D

Konklusjonen er i hvertfall utrolig enkel! I kveld har Teal'C gjort etpar (dog relativt spede) forsøk på å sette de forbanna (hehe) valpetennene i hendene mine. Men etter Tante Grusom sine leksjoner, ble det - FAKTISK - med bare TO forsøk ;)

Så - takk og lov for at det faktisk FINNES en Tante Grusom inniblant - selv om hun stort sett er Pølsedama til daglig ;)

Vi fikk også lov til å hilse litt på lille Lykke helt på slutten! Og herregud for en kjempekul frøken med krutt i rompa!! Og rimelig bestemt liten sak, jah...! Det fikk i hvertfall Lillebror erfare hehe Godt vektnåla stopper før 40-tallet på denne lille frøkna? ;)
Skal bli utrolig morsomt å følge med på hva denne raceren får til etterhvert som tiden går :D 

Har med dette lyst til å si HJERTELIG tusen takk for et kjempehyggelig treff, selv om det varte 10-15 timer for kort tid :P Så Hanne og jeg ser veldig frem til at vi kan treffes igjen :) Det er spesielt morsomt å treffe Jorunn og Tom & Laila, siden vi føler at de har så førstehånds kunnskap om akkurat den typen raggetasser vi har i hus ;) Hanne fikk også høre mange gode tips fra mer erfarne folk enn meg - noe som gjorde at hun føler seg "tryggere" på at vi skal komme i mål på de kravene vi har stilt oss selv.

Og invitasjonen din Tom - den sier jeg tusen takk til :D Trenger bare litt planlegging for å få det til å passe i denne moderne tidsklemma ;)

So long!

PS - noen bilder som jeg tok fra treffet finner dere på http://kapp.mine.nu/gallery (beklager litt sjåmete bilder, men kameraet stod på feil fokuspunkt - og det så jeg jo selvsagt ikke før vi var hjemme...)

1 kommentar:

Anonym sa...

UUPs kommentaren min havnet på innlegget under...........
klem fra "tante grusom"