torsdag 5. april 2012

Sana kom i hus i natt... :)



Etter en over gjennomsnittlig lang pause på denne bloggen, er det kanskje på tide å skrive litt igjen - det har tross alt kommet ei ny frøken i hus her :D

Etter at livssituasjonen min forandret seg ganske nylig, har jeg fått 100% stemmerett - så det ble enstemmig vedtatt at Teal'c skulle få litt selskap i huset . Han "savner" tydeligvis den tidligere flokken sin, for han har vært til tider usannsynlig klengete og "oppmerksomhets-syk" (stjålet ALT - lightere på bordet, sokker (som om det var noe nytt...), løse gjenstander "over alt" osv osv osv - og "apportert" inn til meg, for å få en eller annen form for respons.....)

Tilfeldighetene rår jo som kjent i ny og ne, og nettopp nevnte tilfeldighet gjorde at jeg for kort tid siden kom over Sana (Dun It Miss Expresso) som skulle omplasseres.
Sana er en dobermann tispe som fyller 6 år nå i mai (2012).

Hun har vokst opp i Sandnes, så det er mulig det trengs litt tilvending til totendialekten - men det kommer nok av seg selv :)

Jeg klarte å få lurt med en kamerat av meg som selskap på turen rundt sørlandet - og godt var det, for det er ca 67 mil hver veg... (Takk for selskap på turen, Torstein!)

Vi kom frem til Stavanger på tirsdag, og etter å ha inspisert "Stavanger-by-night" - og holdt hodet på puten noen timer - møtte vi Sana og tidligere eier kl 15 i Sandnes.
Førsteinntrykket var "For en blid hund!!" - og dette inntrykket sitter enda, et drøyt døgn etterpå :)

Vi kom hjem til Kapp rundt kl 02:00 i natt, og etter noen timer i senga alle tre (Sana, Teal'c og meg) var det klart for at Sana skulle få inspisere nabolaget i dagslys ;)

Mange nye inntrykk selvfølgelig, og masse nye lukter. Men allerede nå ser det ut til at hun slår seg godt til ro.

Vi har hatt en liten gåtur i dag, og Sana og Teal'c har fått gått litt (HELT!) bananas ute her og spunnet vekk det lille av gress som var igjen rundt hushjørnene ute....



Nå ligger de to håpefulle og slapper av på sofaen og kuler'n helt. Vi får ta det litt piano i starten, til hun blir ordentlig husvarm - før vi begynner å finne hva hun har lært til nå :)

So long :)

Ingen kommentarer: