torsdag 12. april 2012

Litt trening - artig erfaring :-)


I dag var første gangen hvor Sana og Teal'c var igjen hjemme alene, mens jeg dro på jobb. Jeg må si det var med litt spenning jeg kom inn inngangsdøren for å se "hvor mye" som var ødelagt... Jeg vet at Teal'c ikke ødelegger noe om han er hjemme alene noen timer, men visste jo ikke hvordan Sana oppfører seg når hun er hjemme alene...
Så - jeg låste opp utgangsdøren - og ble møtt av to HERLIGE dobiser, som ikke visste hvordan de skulle få vist sin glede over at jeg endelig kom hjem igjen :-) Masse kos og litt lek utenfor trappa, før jeg spent gikk inn......
INGEN VERDENS TING ØDELAGT!! :-D Ikke engang en 2/3 spist tortillas pose som lå igjen på stuebordet var rørt...! *IMPONERT!* :-D

Litt kjapp lufting ute, så var det å suse på valpekurs (jeg holder valpekurs mandager og torsdager om dagen).

Jeg drar som regel litt tidlig, sånn at jeg også får trent litt med egen hund(er) - også på dette stedet.

DA kommeg jeg til det litt morsomme;
Jeg har ikke begynt noe "seriøs" trening med Sana etter at hun kom i hus, før nå (annet enn *SLIPP* - på gjenstander).
Først litt vanlig trening med Teal'c, før det var Sanas tur. Hun er ganske bra på de "vanlige" greiene - på plass (fot for Teal'c), sitt og ligg (dekk for Teal'c). Men - så skulle jeg forsøke "avstandskomandering".... Sana datt i bakken - som om hun var skutt - på LIGG - men neiggu om hun ville opp på SITT. Så - jeg løftet armen samtidig med SITT - og frøkna spratt opp i SITT :-) Så jeg fant ut ganske kjapt at hun reagerer momentant på hånd/armkommandoer :-) Sitt, fra dekk (ligg) skjønner hun ikke bæret av, men så fort jeg rekker hånda i været - nærmest hopper hun opp i sitt :) Dette var en ny og artig erfaring, siden jeg konsekvent bare har brukt kommandoer for de forskjellige øvelsene tidligere. Men det er ikke tvil - er jo litt kult å ha "håndkommandoer" på øvelser også!

I morgen drar vi alle tre til Tønsberg for RIK grunnkurs, så tvilsomt om det blir noen oppdateringer i løpet av helgen - men vi får se...

Så - so long - til neste gang :)

Ingen kommentarer: