torsdag 6. november 2008

Grunnkurs med tassen

Tjohoi!

Dette innlegget ble skrevet i går, men av en eller annen grunn hadde det ikke blitt publisert på blog'en - men her er det i hvertfall :)

Da er vi påmeldt grunnkurs i regi av Oslo Hundeskole. Jeg var på første samling i går kveld, og praksis starter opp førstkommende mandag.

Utrolig morsom å ha en 'teorikveld' med en så utrolig engasjert som Anita Karlsen er! :D
Ble mye gapskratting, med det 'kroppsspråket' hun har ved forklaringer og fortellinger om erfaringer:)
Gleder meg MASSE til å starte. Vi skal ha Hege Kvernvold (styreleder i Gjøvik Hundeklubb) som instruktør, og det gleder jeg masse til - siden hun har hatt dobbis selv :D

Hun gikk også på NKK-KURS (Instruktør 1) sammen med tante Grusom :)

Ellers så har vi prøvd litt mer spor i dag. Jeg tok med moren min (dagmammaen til Lillebror hehe) ned i skogen, med bikkja, sporline, sele og noen kjøttkaker ;)
La ut et enkelt spor først, men det var vanskeligere å se om tassen gjorde alt 'riktig' her nede, for her var det ikke noe snø å se etter spor i! Men morsomt var det, og ikke minst - Lillebror stooorkoste seg! :)
Vi prøvde ogsø spor etter markør, og det var kjempeartig da de fant meg etpar hundre meter inne i skogen - helt uten at noen av dem hadde PEILING på hvor jeg hadde gjemt meg! Tror Teal'C syntes det var MINST like morsomt å finne meg som noen kjøttkakebiter .
Vi prøvde også etpar 'søk' etter oss - i fri... Det var for å få inn litt 'lek', og herregud som den 'lille' tassen løper når han skal finne oss igjen!! hehehe

Vi hadde det kjempemorsomt nede i skogen i dag, og da jeg dro på jobb til kl. 14 hadde han allerede sloknet hos 'barnepiken'... og har visstnok sovet mesteparten av ettermiddagen  - og nå ligger han i sofaen ved siden av meg og snorker som en pekingeser hahaha - spor tar på, ja :)

So long! 

Ingen kommentarer: